Halaman

Jelitaku-MK

12 Feb 2011

Tak Menulis Pun Boleh Buat Duit Dengan Blog

Ramai yang menyangka bahawa, blog memerlukan kita menulis dan menulis. Tetapi hakikatnya, tidak semestinya perlu menulis. Sebuah blog, boleh dimasukkan kandungan sama ada secara bertulis, audio, video ataupun gambar (imej, foto, lukisan…).

Berikut adalah dua contoh blog yang menggunakan imej sahaja tanpa begitu banyak menulis:

1. http://www.icanhascheezburger.com
Blog ini meletakkan gambar-gambar (foto) kucing yang lucu. Cuba lihat, tidak banyak bahkan tidak ada pun ayat-ayat yang panjang bukan? Tetapi, pemilik blog ini telah berjaya menjana pendapatan hanya melalui blog ini sekitar lebih 4 angka USD sebulan.

2. http://www.blaugh.com
Blog kedua ini pula memaparkan komik yang melucukan yang boleh ‘diambil’ oleh sesiapa sahaja dan meletakkannya di blog atau laman web mereka. Pemilik blaugh.com ini juga menjana pendapatan melalui pengiklanan.

Kesimpulannya, blog bukan hanya perlu menulis, tetapi anda boleh meletak imej, foto, lukisan, audio dan video. Jadi, jelaslah bahawa blog ini bukanlah hanya untuk mereka yang tahu menulis sahaja, sebaliknya ia adalah untuk sesiapa sahaja.

Cuma sahaja syaratnya, anda mesti ada idea.

Untuk maklumat lanjut kunjungi http://bloggingsteps.com/tips/

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tips To Make Money Online

It doesn’t matter how great the business is, there’s still those basic key points that you need to have a successful online business and here they are

1. GREAT MENTORS

2. A POWERFUL PRESENTATION

3. A POWERFUL COMPENSATION PLAN

4. TEAM SUPPORT

5. SELL PRODUCTS THAT ARE IN HIGH DEMAND

6. CREDIBILITY